Субота, 18.05.2024, 23:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Завгородньої Раїси Василівни

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Конспект уроку у 8 класі
04.03.2018, 14:13

Урок №15                                                                                                                                                          8 клас

Тема: Аналіз контрольної роботи № 1. Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла.

Мета уроку:

Навчальна. Узагальнити знання учнів про агрегатні стани речовини. Познайомити учнів з кристалічними та аморфними тілами. Продовжити формувати вміння установлювати причинно-наслідкові зв’язки між фактами, явищами і причинами, що їх визвали, висувати гіпотези, їх обгрунтовувати і перевіряти достовірність.

Розвивальна. Розвивати логічне мислення, розширити кругозір учнів, знання про фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів на основі уявлень про молекулярну будову речовини; інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності.

Виховна. Виховувати любов до рідної землі, необхідність зберігати її природні ресурси, викликати цікавість до вивчення предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: навчальна презентація, відео фрагменти, груповий контролюючий пристрій, лід у склянці, дерев’яний брусок, пляшка пластикова з водою, склянка з водою, мензурка, мірна склянка, повітряна кулька.

Хід уроку

«Фізика – це наука розуміти природу»

Е. Роджерс

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Оголошення оцінок за контрольну роботу та за тему.

Обговорення виконання завдань, у яких допущено помилки.

Тестова робота

1. Вид теплопередачі, в ході якого енергія передається за допомогою електромагнітних хвиль. (1 бал)

а) Теплопровідність б) Випромінювання в) Поглинання г) Конвекція

2. В яких одиницях вимірюється температура (1 бал)

а) В Дж б) В Дж/кг °С в) В °С г) В Дж°С/кг

3. Кількість теплоти обчислюють за формулою(1 бал)

4. Яким способом і як змінюється внутрішня енергія продуктів, покладених в холодильник? (1 бал)

а) Теплопровідність б) Випромінювання в) Поглинання г) Конвекція

5. Фізична величина, що дорівнює енергії, яку тіло одержує або віддає в ході теплопередачі.(1 бал)

а) Маса б) Температура в) Кількість теплоти г) Питома теплоємність речовини

6. Яким способом змінюється внутрішня енергія води в басейні сонячним ранком? (1 бал)

а) Теплопровідність б) Випромінювання в) Поглинання г) Конвекція

Біля дошки працюють учні за картками:

1. Яка кількість теплоти виділиться при охолодженні 3 т чавуну від 150 °С до 70 °С? (2 бали)

2. Для ванни необхідно приготувати воду з температурою 36 °С. З гарячого крана змішувача йде вода, яка має температуру 80 °С, а з холодного – 8 °С. Скільки потрібно взяти гарячої води, щоб приготувати ванну, якщо для цього буде потрібно 196 кг холодної води? (3 бали)

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Вона і лід, вона і пара.

Вона розчинить сіль і цукор,

Бува рухлива і рідка.

Втамує спрагу, заспокоїть,

або, як кажуть, зніме стрес...

Вона потрібна всім навколо,

Не дивлячись на наш прогрес...

Відома всім уже давно

її Величність Аш два О.

Відгадали, про яку речовину йде мова? Звичайно, про воду.

А чому вода - це незвичайна речовина, яка є на нашій планеті? (Відповіді дітей).

ВПРАВА «Асоціативний кущ». (Учням пропонується розповісти, з чим асоціюється у них слово «вода»).

Я просила вас приготувати цікаві факти про воду, які дадуть відповідь на моє запитання.

(учні наводять факти)

Чи знаєш ти, що…

  • У 1970р. в штаті Канзас (США) випав град, а градини були завбільшки з футбольний м’яч.
  • 46 % всієї води Землі знаходиться в Тихому океані, в Атлантичному - 23,9, в Індійському - 20,3, а в Північному Льодовитому - 3,7%.
  • 85 % всіх захворювань у світі передається за допомогою води.
  • У природі існує близько 1330 видів води. Вони розрізняються за походженням (дощова, грунтова, зі свіжого або довго лежачого снігу тощо ), за кількістю і характером розчинених у ній речовин.
  • У середньому наш організм потребує 1,5 - 2 літри рідини в день.
  • Одним з найбільш водянистих продуктів є кавун, він складається на 93 % з води. А найбільш водяниста тварина - медуза, так як вона на 99 % складається з води.
  • Людина за своє життя випиває в середньому 35 тонн води.
  • За даними ЮНЕСКО, найчистіша вода знаходиться у Фінляндії.

А яка ж ситуація в Україні? (Повідомлення учнів):

  1. Основні джерела прісної води території України - стоки річок Дніпра, Дністра, Південного Бугу, Сіверського Дінця, Дунаю з притоками, і навіть малих річок північного узбережжя Чорного і Азовського морів. Порушення норм якостей води досягло рівнів, які ведуть до деградації водних екосистем, зниження продуктивності водойм. Велика частина населення України використовує для своїх життєвих потреб недоброякісну воду, що загрожує здоров'ю нації.
  2. Проблема забезпечення населення України якісною питною водою з кожним роком ускладнюється, стає більш гострою. Практично всі поверхневі джерела водопостачання України впродовж останніх десятиліть інтенсивно забруднювались. У майже 1200 населених пунктів України воду привозять, проте є й такі, де її взагалі немає.

Люди придумали багато прислів’їв про воду.

Робота в парах – прочитати та пояснити зміст прислів’я і його значення:

(Прислів’я написані на окремих аркушах. Учні повинні відшукати продовження і пояснити утворене прислів’я)

Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води напитися.

Без води й борщу не звариш.

Без води і не туди, і не сюди.

Від великої води надійся шкоди.

Вода найде собі дорогу.

Де вода, там і верба.

Де вода, там і біда.

Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.

Не тим крапля камінець довбає, що сильна, а тим, що часто падає.

Від доброго слова і лід розмерзає

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вода – це одна із речовин, які нас оточують.

І сьогодні на уроці я пропоную вам познайомитися з фактами, які допоможуть більш детально зрозуміти властивості речовин, що нас оточують, в тому числі й води.

ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Агрегатні стани речовини

Найпоширеніша речовина на землі — це вода. Вода може бути у трьох агрегатних станах: твердому, рідкому та газоподібному.

Перехід речовини з одного стану в інший широко використовують:

  • Отриману під час нагрівання води пару використовують для обертання парових турбін на електростанціях.
  • Зріджені гази застосовують у холодильниках.
  • Використовують у металургії, наприклад, під час плавлення металів, щоб отримати з них сплави: бронзу, латунь; для лиття деталей.

Існує четвертий агрегатний стан.

Категорія: Мої файли | Додав: 1955raica
Переглядів: 868 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
uCoz