Тема: Густина речовини
Мета уроку:
Навчальна.Формування поняття густини, як величини, що характеризує речовину; одиниць її вимірювання; формування вміння порівнювати густини різних речовин; формування навичок розрахунку густини, маси й об’єму тіла.
Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів; удосконалити вміння самостійно робити висновки із спостережуваних дослідів; показати учням практичну значущість набутих знань та розуміння важливості знань про густину для вирішення практичних задач.
Виховна. Виховувати культуру оформлення розрахункових задач.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер. Терези, тіла рівної маси та об’єму, тіла різної маси та об’єму, два яйця (свіже і несвіже), дві посудини з водою, склянка з солоною водою, ареометр.
"Людина не має крил і за відношенням ваги свого тіла до ваги м'язів вона у 72 рази слабша за птаха; людина майже у 800 разів важча за повітря... Але я думаю, що людина полетить, спираючись не на силу своїх мускулів, а на силу свого розуму".
(Микола Жуковський, видатний науковець, творець аеродинаміки)
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Вітаю всіх! Кожен урок для нас – це нові знання, несподіванки, відкриття. Сьогодні ми знову розширимо коло наших знань, які обов’язково стануть нам у пригоді, знадобляться у нашому повсякденному житті чи в майбутній професії.
ЕПІГРАФ – обговорення змісту та ідеї епіграфа уроку.
Три шляхи ведуть до знань:
- Шлях наслідування – найлегший;
- Шлях дослідження – найцікавіший;
- Шлях роздумів – найскладніший.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Наведіть приклади, які свідчать про те, що для зміни швидкості руху тіла потрібен час.
2. Що таке інерція?
3. Приблизно половина дорожньо-транспортних пригод відбувається з вини пішоходів. Які міркування ви навели б своїм товаришам, щоб переконати їх завжди дотримуватися правил дорожнього руху?
4. Дайте визначення інертності.
5. Маса: означення, позначення, одиниці вимірювання, прилад для вимірювання.
6. Як пов’язані відношення мас двох тіл, що взаємодіють з відношенням змін швидкостей їх рухів?
7. Згадайте про чищення килимів: вибиванням пилу та витрушуванням різкими змахами. На якій властивості тіл базуються ці два способи? Чим вони різняться з точки зору фізики?
8. Що більше: кілограм заліза чи кілограм вати?
9. Як можна виміряти масу тіла?
Перевіримо роботу учнів: Вправа «Хто уважніший?» (завдання на картках – два учні виконують біля дошки, а потім із слайдів перевіряє клас)
- Випишіть знайдені вами фізичні терміни:
(кожен термін - 1 бал, якщо дасть визначення терміну або обґрунтування - + ще 1 бал)
Прсмитоінерціяморттметрстбтшра
Прмттрваттпомасалтлонмцявполеримавпа
мсфкрепрнполюсрманітсінертністьядноррмрпавр
иьплакілограмвленняиелиошвидкістьуляричкипрограпао
боиоптикалтрнульватідтерезит
|
Кролеупромкитрддометрпаратвольтол
рнаотермаиграмтдалоштуинавашпарлит
нарасилавкхвилинапатпрнугаениенатомбо
лазпунбукнориречовинакотілондаціяромпаравтзерка
лотеплопечакедриоб’ємнпрстра
|
Інерція, маса, інертність, кілограм, швидкість, терези
|
метр, грам, хвилина, речовина, тіло, об’єм
|
Представлення і захист виконання експериментального завдання «Терези власноруч».
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
- Як позначають об’єм? Як його знайти?
- Які одиниці вимірювання об’єму тіла в системі СІ?
3. У чому полягає відмінність між речовиною і фізичним тілом?
5. Яку властивість тіла характеризує маса?
6. Як можна виміряти масу тіла?
(Завдання на картках)
- Подайте в основних одиницях маси такі маси тіл:
а) 5,3 т=5300кг; б) 0,25т=250кг; в) 4700 г=4,7кг; г) 150 г=0,15кг.
- Подайте в грамах такі маси тіл:
а) 5 кг 230 г=5230г; б) 270 г 840 мг=270,84г; в) 56 г 91 мг=56,091г.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ Створення проблемної ситуації.
|